En Unutulmaz Yemekler

Bu hafta sık sık düşündüğüm bir sorunun cevabını alıyorum: İnanılmaz şefler ve restoranlar dünyamızda, en etkileyici olanlar en çok nerede etkilendiler?

Sevgiler, gp

Nora Ephron

En sevilen üç restoran yemeğini seçmek bir ızdıraptır. Sadece Barselona'da olan üç tane yapabilirim. Pastrami sandviçi gibi küçültebilirim Uzun Los Angeles şehir merkezinde ya da yer mantarlı sandviç gibi delice lüks Küçük ev Nice'de. İstiridye pizza Pepe'ler New Haven'da. Los Angeles'taki Campanile'de ızgara peynir gecesi. Ve biftek - şurada Peter Luger's , şurada Minetta Tavernası , şurada Gene ve Georgetti’ler . Yer fıstığı, roka ve ricotta peynirli bir spagetti tabağı, keşke restoranın adını hatırlayabilsem kesinlikle ilk üç listeme girerdi. Panaria sahip olduğumuz yer.

The Cipriani Hotel

Via Canova 298, Asolo, İtalya 31011 | +39.423.523.411

İtalya, Asalo'daki Cipriani Hotel'de bir akşam yemeği. Izgara tavuk. Şimdiye kadarki en büyük ızgara tavuk. Birkaç yıl sonra geri döndüm, hayal kırıklığına uğramaya hazırlandım ve aynı derecede iyiydi. Delicesine çıtır, ancak tüm serbest dolaşan tavukların sahip olduğu cennet gibi yağ katmanıyla.

Beş duyu

Carrer d’Aribau 58, Barselona, ​​İspanya 08011 | +34.933.239.490

Barselona'daki Cinc Sentits'te öğle yemeği. Tadım menüsü. Prensip olarak, menüleri tatmaktan nefret ederim. Ama bu bir şaşkınlıktı. En çok hatırladığım şey: kaz ciğeri brulée, domates sorbeli domates ekmeği, sırlı deniz tarağı, öküz kuyruğu. İlahi bir restoran.

Tétou

Av. Des Frères-Roustand, Golfe-Juan, Fransa | +33.4.93.63.71.16

Fransa'nın güneyindeki Golfe Juan'daki Tétou'da öğle yemeği. Tétou, bouillabaisse ile ünlüdür ve haklı olarak öyle. Ama aynı zamanda inanılmaz bir domates ve pilav var. Geri döndüğümde onu mükemmelleştirmek için haftalar harcadım. Üzerine tereyağı sürülmüş ve üzerine gevrek getirilmiş Japon pilavı, bir tabak pişmiş dilimlenmiş domates, sarımsak ve ekmek kırıntıları ile birlikte. Hiçbir şey gibi görünmüyor, ama şimdiye kadarki en inanılmaz gevrek ve duygusal kombinasyon.

Nora Ephron bir yönetmen, yapımcı, senarist ve olağanüstü bir ev aşçısıdır. En son filmi Julie ve Julia'dır.

Ferran Adrià

ölümden sonra yaşam için kanıt

Eksik

C / Tamarit 104, Eixample Esquerra. | Barselona, ​​İspanya | 08015 | +34.934.24.52.31

Kardeşim Albert’ın Barselona'daki barı. İnanılmaz çeşitlilikte bir sunumla güncellenmiş ancak klasik bir tapas bar… Tapas kalitesinin çok önemli olduğu alan çok rahat ve gayri resmi. Günümü neşelendiren, beni çocukluğuma, ilk mahallemin sokaklarına götüren yerlerden biri.

İki yemek çubuğu

Carrer d'Elisabets, Barselona, ​​İspanya 08001 | +34.933.04.05.13

Yakın zamanda açıldı Karavan Evi Barcelona'da önceden elBulli'de şef olan Albert Raurich tarafından. Asya mutfağı listemin başında olduğu için Japon esintili bir tapas bar, kendimi evimdeymişim gibi hissediyorum.

Rafa’nın

Sant Sebastia, 56, | Roses, İspanya 17480 | +34.972.25.40.03

Deniz mahsullerinin en saf olduğu, evinize gidebileceğiniz bir bar. Her ziyaretimizde, onların varoluş ve davranış biçimleri için alçakgönüllülük dersi oluyor. Deniz ürünleri konuşurken ilk durağımız Rafa's.

Ferran Adrià ElBulli, Roses, İspanya'da baş aşçıdır.

Melia Marden

La Cigale Récamier

4 Rue Recamier, Paris, Fransa | +33.1.45.48.87.87

Paris'teki balayımızda kocam ve ben Parisli bir arkadaş tavsiyesi üzerine öğle yemeğine La Cigale'ye gittik. Lezzetli, kabarık, mevsimlik, tuzlu ve tatlı sufle konusunda uzmandırlar. Mantarlı sufle, ardından çöl için karamel ve deniz tuzlu sufle yedik. Yemek o kadar mükemmeldi ve diğer hiçbir şeye benzemiyordu ki, bütün gün onu özlemle dolaştım ve geri dönüp akşam yemeğinde aynı şeyi yemeye başladım.

Tapae Meydanı Pazarı

Chaing Mai, Tayland

Hayatımda yediğim en unutulmaz yiyeceklerden bazıları Tayland'daki pazar tezgahlarında olmuştur. Chaing Mai'ye yaptığım bir gezide bu harika Pazar pazarına gittim. Kıyılmış hindistancevizi ve hurma şekeri ile kızartılmış bıldırcın yumurtası satan tezgahlar, taze pad thai ve en sevdiğim lezzetli ızgara sosisler vardı. Tam olarak söyleyemediğim, kendine özgü baharatlı bir narenciye tadı vardı. Sonunda etrafa sorduktan sonra, onun yeni gizli içeriğim haline gelen kefir kireç yaprağı olduğunu anladım.

Agnanti

19-06 Ditmars Blvd., Astoria, NY | 11105 | 718.545.4554

geçmiş hayatım hakkında nasıl bilgi edinirim

Bu Yunan restoranını, kocam bana Queens'teki eski mahallesini gezdirirken keşfettim. Açlıktan ölüyordum ve bir klasiğin içine girdiğimizde nerede olduğuma dair hiçbir fikrim yoktu Meyhane Astoria Parkı'na bakan. Arka duvara 70'lerden bir Yunan filmi yansıtılıyordu. Bir sürü sipariş ettik mezeler ve salatalar ve bütün bir ızgara kırmızı balığı. Bir Yunan adasına götürülmek gibiydi, her şey basit ama mükemmel lezzetliydi. Yunanistan dışında yediğim en iyi balıktı. O zamandan beri ayda en az bir kez geri dönüyorum.

Melia Marden, yemek şirketi ve şef Gülümseme New York'ta.

Mario Batali

Pearl İstiridye Bar

18 Cornelia St., New York, NY | 212.691.8211

Mekanın görünümünde ve hissinde ayrıştırılmış estetiği seviyorum ama beni zaman zaman sallayan yemeğin saflığı. Benim favorilerim kızarmış istiridye veya Fourme d’Ambert ile yeşil salata, ardından bir ıstakoz rulosu veya bir bardak soğuk Muscadet ile yıkanmış morina sandviçi.

İşlenmiş et

309 Üçüncü Cadde S., Seattle, WA | 206.621.8772

Seattle'daki kız kardeşimin evinde bir porchetta sandviçi. Biraz çorba ve bir bardak Morellino ve Seattle'da güneş ışığı var. Unutmayın ki yer sadece öğle yemeği için Salı'dan Cuma'ya 11: 30-15: 00 arası açıktır ve 14 sandalyesi vardır. Oraya erken gidin ve nazik olun.

Ristorante Diana

Via Independenza 24, Bolonya, İtalya | +39.51.23.13.02

En iyi Bolognese trattoria'sı belki de gezegendeki en sevdiğim ilk yemeğimi sunuyor: dilimlenmiş yumurta mantarı, tıraşlanmış kereviz ve limon ve zeytinyağlı, bol beyaz yer mantarı ızgarasıyla süslenmiş Parmigiano Reggiano'dan oluşan basit bir salata. Bu, yalnızca hem yumurta hem de yer mantarlarının birlikte mevsimde olduğu Kasım ayında mevcuttur. Bunu küçük bir parça lazanya ve bir espresso takip ediyor ve yerden 3 fit yüksekte, Piazza Nettuno'da dans ediyorsunuz.

Çiş Bangkok'taki Banyan Tree Hotel'in karşısındaki parkta, derme çatma bir mutfaktan en unutulmaz yemeği yedim. Bir adam tam orada caddede ateş yaktı ve parkın ortasında harika şişlerim vardı.

Mario Batali , New York'ta Babbo Ristorante e Enoteca, Lupa Osteria Romana, Esca, Casa Mono, Bar Jamón, Otto Enoteca Pizzeria ve Del Posto dahil olmak üzere birçok restoranın şefi ve sahibidir.

Amanda Hesser

Clam Bar

2025 Montauk Hwy, (Rota 27) | Amagansett, NY | 631.267.6348

Balayımızda, eşim Tad ve ben Montauk'ta bir tur golf oynadıktan sonra yol kenarındaki bu deniz ürünleri kulübesinde durduk. Clam Bar, Long Island'ın doğu ucundaki Atlantik kıyısındaki kum tepelerine bakmaktadır. Muhteşem bir Eylül günüydü, gökyüzü peygamber çiçeği mavisi, deniz sakin. Istakoz rulolarını yerken, New York'tan Avrupa'ya giderken uçakların kontrolleri bizi büyüledi. İşte buradaydık, bar taburelerinde oturuyorduk, kendi yolculuğumuza başlıyorduk, bu kadar uzaktaki diğerlerini dünyanın dört bir yanında yolculuklara çıkarken izliyoruz.

Fransız Çamaşırhanesi

6640 Washington St., Yountville, CA

Hayatınızın en iyi yemeklerinden birinin Fransız Çamaşırhanesi'nde olduğunu söylemek muhtemelen bir klişe - hayır! Ama orada yemek yediğim zamanlardan birinde, kocam Tad ile birlikteydim ve yemek deneyiminin tiyatrosunda eğlendik. Her tavrın uygulandığı ve ayrıştırıldığı bir 18. yüzyıl balosunda olmak gibiydi. Gümüş eşyalar sihir gibi göründü ve kayboldu. Yountville'i çevreleyen tepelerin üzerinden bir dolunay yükseliyormuş gibi ve bir garson yemek odasının kapılarını açtı, böylece herkes güzelliğini yaşayabilsin. Görevliler akıl okuyucular gibidir - kekik hakkında konuştuğunuzu duyarlar ve yemek bitmeden özel kekikli ıhlamur masanıza gelir. Sadece onların ellerinde olma hissini ve Keller'in yemek yemenin ne olması gerektiğine dair vizyonunu deneyimlemeyi sevdim.

elBulli

Cala Montjoi, Roses, İspanya | +34.972.15.04.57

ElBulli'ye 3 yıldız statüsüne ulaştıktan sonra ama dünyaca ünlü olmadan önce gittim. Bir grup arkadaşımla sıcak bir günde orada öğle yemeği yedik ve her şeyin ne kadar basit olduğuna şaşırdığımı hatırlıyorum. Çılgınca yaratıcılığın ardından, el değmemiş yiyecekler mutfaktan çıktı ve yine de pencereler açıldı ve masamızdaki banket gevşek yastıklarla doluydu. 3 yıldızlı bir Fransız restoranının sessiz tonlarının hiçbiri yoktu. Ferran Adrià, keyfinize bakabileceğiniz bir yer yarattı. Güldük, konuştuk, yemeğe kulak verdik. Sonra öğle yemeğinden sonra restoranın altındaki sahile yürüdük ve yüzmeye gittik.

Amanda Hesser, Gıda52 , New York Times Magazine için bir yemek köşe yazarı ve Cooking for Mr. Latte de dahil olmak üzere birçok kitabın yazarı.

Merrill Stubbs

L'Oustau de Baumanière

13520 Les Baux de Provence | +33.4.90.54.33.07

En iyi arkadaşım ve ben aşçılık okulundan mezun olduktan hemen sonra Güney Fransa'da yolumuza gidip geliyorduk (ve yemek yiyorduk). Bir gün öğle yemeği için Les Baux de Provence'ın yükselen tebeşir kayalıkları arasında yer alan sevimli bir otelde iki Michelin yıldızlı bir restoran olan l'Oustau de Baumanière'de mola verdik. O öğleden sonra planımız, güzel ve eski bir şatoda bir oda ayırdığımız Toulouse'a geçmekti. Bununla birlikte, havuz başında gougères ve şampanya kokteylleriyle başlayan üç saatlik, yedi servisli bir yemekten sonra, minik, gevrek bir ruj (kırmızı kefal) ve kremalı pommes dauphinoise ile mükemmel pembe bir kuzu filetosu ile devam etti ve iki tatlıyla (kaşığımın altında mükemmel bir şekilde parçalanan kremalı brulée ve ev yapımı dondurmalardan oluşan üçlü), ardından havuzun yanında kahve ve pötifurlar ile sona erdi, kendimizi sandalyelerimizden zorlukla sürükleyebildik - geride kalalım Kiralık arabamızın tekerleği. Ne mutlu ki, otelin bazı boş odaları vardı ve geceyi Toulouse'daki odamızı yanlış araba sorunları hikayeleriyle iptal ederek geçirebildik. Yaklaşık beş dakika kendimizi suçlu hissettik ve sonra havuza dalmaya karar verdik. O yemeğin ve o muhteşem yerde geçirdiğimiz zamanın hatırası asla kaybolmayacak.

No. 9 Park

9 Park St., Boston, MA | 617.742.9991

Boston'da yaşarken babam ve ben bir keresinde No. 9 Park'ta akşam yemeği yedik. Sadece yemek muhteşem değildi (biz 5 çeşit tatma menüsünü sipariş ettik), aynı zamanda yemek ilişkimizde bir tür dönüm noktası oldu. Babam her zaman profesyonel olarak yemek pişirme kararımı desteklemişti, ama o akşam yaptığımız gibi yemek konusunda hiçbir zaman gerçekten bağ kurmamıştık. O zamanlar, her kursun bir öncekinden daha mükemmel (ve akılda kalıcı) olduğuna karar verdik, buna rağmen, o gece yediğimiz belirli bir yemeği hatırlamakta zorlanacaktım. Yeni tatlar ve dokular keşfetme konusundaki ortak coşkumuz ve mükemmel yemek ve şarap ile sıcak, samimi bir ortamın kışkırttığı sohbet gerçekten kalıcı izlenimi bıraktı.

Toskana

Bir başka favori yemek İtalya'da gerçekleşti, burada bir hafta boyunca Toskana'da bir villayı sekiz akraba yabancıyla paylaştım (önceden bir kişiyi tanıyordum). Gezideki herkes ya bir şefti ya da hevesli bir yemek meraklısıydı ve günlerimizi yakındaki tepe kasabalarında yenilebilir hazineler arayarak, onları eve götürerek ve geceleri birlikte harika, büyük yemekler pişirerek geçirdik. Bir gece, karalahana ile makarna e fagioli yaptık (yıllar boyunca benimsediğim kendi versiyonumu hala yapıyorum) ve zeytinyağı ile fırlatılmış rezene ve cipollini soğan yatağında bir horoz (şaşırtıcı derecede yumuşak) kavurduk. balzamik sirke sıçraması. Sanırım tatlı olarak taze incir ve mascarpone ile biscotti yedik, ancak akşam yemeğinde içtiğimiz mükemmel Toskana kırmızısı şişeleri sayesinde akşamın sonu biraz bulanıktı.

Merrill Stubbs, Gıda52 ve diğer yayınların yanı sıra The New York Times, Body + Soul, Edible Brooklyn ve Culinate için yemek yazmıştır.

A.A. Solungaç

En iyi yemekler her zaman birlikte yediğiniz insanlarla ilgilidir. O harika öğle yemeğini hatırlıyorum Meşe Oda Nicola ile ilk tanıştığımızda yediğim Marco tarafından pişirildi: seksi, lezzetli, kışkırtıcı. Bir evin çatısında bir akşam yemeği Peshawa Imran Kahn ile Şok ve Huşu savaşının başında. Kuzeybatı sınırının yemekleri harika. Ramazan orucunun boş çeyreğinde kırılması çok dramatik ve dokunaklı bir andı. Umman Bedeviler ve çocuklarım hurma ve süt yiyor. Masai ile kan içmek Tanzanya . İzlanda'daki en sevdiğim restoranda balina ve martı suşi ve siyah guillemot yemek, 3 Fransız . Yiyeceklerin iğrenç olduğu Madagaskar'dan eve gelip akşam yemeğini Riva Nicola ile.

iyi bir detoks temizliği aramak

A.A. Gill, ' London Sunday Times ‘.

Suzanne Goin

Yol

3917 Grand Ave., Oakland, CA | 510,547,5035

Bu büyülü yer, 'o gün' de Chez Panisse'de sırada birlikte yemek pişirdiğim eski bir arkadaşım tarafından yönetiliyor. Adı Russell Moore ve şef ve karısı Allison Hopelain, evin ön cephesinde deha. Camino'yu seviyorum çünkü çok kişisel ve tekil bir vizyondan geliyor. Restoranın tamamı, Russ'ın her gece farklı, çok küçük bir menü hazırladığı büyük bir ocağın etrafında kurulu. Burası herkes için değil, menü küçük ve her şey bir nedenle elle seçilmiş. Benim için Camino'yu bu kadar büyülü yapan da bu, Russ ve Allison'ın evinde veya bilinmeyen bir ülkede birinin büyükannesinin mutfağında olmak gibi.

Son zamanlarda gecenin aperatifiyle başladım - bir cin, spatlese Riesling ve şeftali ve ebegümeci acı kokteyli. (Riesling'in vermut gibi davrandığı bir martini gibi.) Sonra zengin peynir, her biri kabaca kesilmiş, her biri kabaca kesilmiş büyük bir ot yığınıyla mükemmel bir şekilde hazırlandı. Sonra kuzu budu geldi ip ile ızgara kuzu pirzolası ve kızarmış kuzu omzu eşliğinde - taze kabuklu fasulye, ızgara enginar, dövülmüş nane ve biber eşliğinde. Güzel ahşap ortak masalarda oturmayı ve mutfağın olduğu arka tarafa bakmayı ve alevlerin üzerinde dönen kuzu bacağı ve altında damlayan bir fasulye kabı ile kocaman bir şömine görmeyi seviyorum.

Camino'yu her zaman Russ ve Allison'ın yarattığı şeyden biraz kıskanç bırakıyorum, bu bir çeşit şefin fantezisi, her gece değişen gerçekten küçük, mevsimlik ve yerel bir menü - canlı ateşte - muhteşem bir ortamda ve uzanmak. restoranınızın nasıl olmasını istediğinize bağlı kalın. Oldukça şaşırtıcı!

River Cafe

Thames Wharf, Rainville Rd., Londra | +44.20.73.86.42.00

Benim için unutulmaz yemekler, yemeklerin, şirketin, günün ruhunun ve genel deneyimin bir arada bir araya geldiği anlardır. Birkaç yıl önce, kocam David ve ben tatil için Londra'daydık. Her zaman River Café'ye gitmek istemiştim çünkü onların kitaplarını seviyorum ve yemeğe benzer bir yaklaşımımız ya da duygumuz olduğunu hissettim. Oraya, beklentilerime ve oradan önceki itibara dayanarak büyük olasılıkla hayal kırıklığına uğrayacağımı bilerek gittim.

River Café'ye gitmeye çalışırken kabus trafiğimiz vardı ve yağmur yağıyordu, bu yüzden biraz geç geldik ve sırılsıklam ve biraz huysuz geldik. Çok sıcak karşılandık ve o dönüşen bir şekilde bir masaya fırlatıldık, aniden ruh haliniz değişti ve büyülü bir şeyin olacağını biliyorsunuz. O muhteşem cam duvarlı odada şampanya içeceğimizi bildiğimiz bir sonraki şey, çimenlere ve nehre bakan (tabii ki bulutlar dağılmış ve güneş parlamaya başlamıştı.) Koltuklarımızda dinlendik ve şölenimiz devam etti. en basit, net ve lezzetli yiyecek - her şey o kadar odaklanmış ve doğrudandı ki gözümüze ve ağzımıza fırladı. Steroidlerde basitti!

Rapini ve pecorino ile büyük bir parça bruschetta, tavşan ragu ile minik küçük gnocchi ve patates ve rezene ile iki kişilik ızgara balık vardı. Tatlıyı bile hatırlamıyorum ama mükemmeldi - her bir yönün doğru olduğu anlardan biriydi ve birlikte mükemmel bir muhteşem bütün oluşturuyordu.

Beyaz Pizzacı

623 E. Adams St., Phoenix, AZ | 602.258.8300

Kocam David ve ben Phoenix'e sadece Chris Bianco’nun pizzacısında yemek yemek için bir gezi planladık. Şimdi Chris’in evinde yemek yemeye dayanan bir rutinimiz var. Biz kalıyoruz Barınak veya Kraliyet Palms , uğramak Beyaz ekmek öğle vakti sandviçler için ve onları havuz başında yemeye geri götürün (biliyorum, bir günde iki Bianco yemeği!) Sonra, akşam 7 civarında, her zaman bir bekleme (genellikle en az bir saat) olan pizzacıya gidiyoruz. hemen yan taraftaki şarap barı - oturma odasında kanepeler ve koltuklar olan bir ev gibi kurulmuş küçük bir zanaatkar evi, yemek odasında yemek odası masası vb. Orada şarap içerek ve kemirirken takılırız. sıramız pizzacıya gelene kadar zeytin veya peynirde.

Oradaki en unutulmaz yemeğim düğünümüz olmalı. Bahçede pizzacı ile şarap barının arasına 70 kişilik iki uzun masa kurduk. Şarap barının basamaklarında evlendik ve sonra Chris elinden geldiğince hızlı pizza hazırlarken, akıllı konuklar en iyi yerin turtaları çıktıkları anda alabileceğiniz fırında olduğunu fark ettiler. Chris ayrıca yerel kuşkonmaz ve havuçtan, Neal’s Yard peynirlerinden ve zeytin kaselerinden oluşan devasa rustik ahşap kaseler servis etti. Bütün gece yemek pişirip, Küba domuz 'kutularında' üç domuz kızartmıştı. Bahçede aile usulü yedik - hindistan cevizi salatası, beyaz fasulye üzerine kuzu sosisi ve o muhteşem domuz. Aşık olduğumuz en sevdiğimiz şaraplarımızı (Tempier Bandol Rosé, Lafond Macon-Milly, Lang ve Reed cabernet franc ve Billecart-Salmon Rosé) içtik. O eski Fransız filmlerinden biri gibiydi - Claude Lelouch? - Hangisini hatırlayamıyorum ama hepimiz oturduk, yedik, içtik, konuştuk ve saatlerce güldük. (Ve ertesi gün eve dönmek için Pane'den sandviç aldık!)

Suzanne Goin, LA'da AOC, Lucques, Tavern (Caroline Styne ile birlikte) ve The Hungry Cat (David Lentz ile) dahil olmak üzere dört restoranın şefi ve sahibidir.